Baba_Yaga писал(а):
Ладно, Бог Вам судья, г-н Деревня! Спишу дополнительные пару узлов на попутное течение и предположу что вы скорость по джпиэсу меряете, а не относительно воды. Может у вас там в заливе условия специальные или вы все там крутые как бычьи яйца, однако на моей практике быстрее 11 узлов на сингл хале 36фт никакой спинакер не вытянет.
нет, это без учета течения. его там не было. да это скорость по gps овер граунд. относительно воды прибор у нас врет часто, настраивать надо.
ты даваи интернет читай, не знаю на какой лодке ты плавал, есть тяжелые круизные для блювотер, есть легкие гоночные. длина это еще не все.
But if we push that up a little hotter with the weight back behind the driver, we could get the boat going up to 15K+ (SOG). If we drove off when we got up to those speeds, we would drop back down to say 10K. With that technique, we were just holding off a Olson 30 that was also surfing like crazy.
But here is the awesome trick... Once the boat is going over 10K, the rudder starts to get more lift, and the lift builds as the boat speed builds. If you keep it hot and pull in the main as the rudder gets sufficient lift (I was pulling in 40ft. of course sheet at least), we got a lot more power and could keep the speed in the 14K to 15K range for as long as the driver could keep his wits about him. We were busting through wave after wave. We did a horizon job on the Olson when we figured this out.
здесь вот:
http://www.j105.org/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=2254